Andi Miron

Exista vreun film horror romanesc?

Eu zic ca nu...
80 % din cinematografia romaneasca reprezinta filmele de comedie. Unele mai slabe, altele mai bune. Avem si filme istorice, ce-i drept, bune, cel mai cunoscut dintre ele fiind Mihai Viteazul (atat la noi cat si in strainatate) in regia lui Sergiu Nicolaescu, din 1970.

Din 2000, filmul romanesc a evoluat sau asa se presupune, insa nu a aparut niciun film horror 100 % romanesc  pana in momentul de fata. In schimb au aparut tot felul de drame gen Moartea Domnului Lazarescu, si altele asemanatoare, a naibii de multe la numar. Noi, cunoscuti prin lume ca fiind niste gazde ieftine (si vorbesc de bani), au tot venit altii si si-au facut filme prin Bucuresti.  Nu am pretentii ca un film de la noi sa se ridice la nivelul celor de la americani. Ok, macar sa ne comparam cu europenii. De exemplu cu Danemarca: ei au Dead Snow, un horror/comedie si Fritt Vilt (3 parti absolut exceptionale). Sunt filme europene, actorii vorbesc limba materna si cu toate astea, aceste filme au ajuns cunoscute peste tot in lume.

Chiar as vrea sa vad un film horror romanesc, in special din curiozitate. Orice, dar nu Dracula, de la care imi vine greata numai de cand aud. Au venit straini si au facut Dracula I, II, III, etc. Ce a iesit? O gluma proasta care e de ceva timp fumata. Chiar daca zombii par expirati, prind mai mult la public decat o porcarioara cu Vlad Dracul, Dracula, vapiri, etc.

Asteptam un semn de la vesnicul Sergiu Nicolaescu ...

6 comentarii

Intr-un sens, cinematografia romaneasca in mare parte e un fel de meta-horror, dac-o luam in agregat.

Reply

foarte buna intrebarea. m-ai facut curios, am stat pe ganduri, am cautat si pe net, dar n-am gasit nimic concret.

sa ma anunti si pe mine cand apare primul film horror de productie autohtona.

Reply

Incearca Ils, nu e suta la suta romanesc dar ... e bunicel.

Si acum sa imi fie scuzat dar Dead Snow, poate fi si film nu doar horror :)

Reply

@Luka D: e doar filmat in Romania, in Bucuresti; exact la ceea ce ma refeream mai sus.

Reply

Nu chiar ... dar la noi cinematografia e nitel in boscheti pe genul cu pricina asa ca atunci cand oi ajunge eu strabunica cre' ca voi vedea si un horror romanesc suta la suta, evident slab.

Reply

Film horror romanesc... hm... daca e sa le ei dupa dialoguri, am toate... eu n-am vazut lines-uri mai necredibile asa cum apar in filmele romanessti... nu sunt dialoguri, ci moroi literali, nu sunt replici ci vampiri gramaticali, nu suntscenarii ci monstrii hidosi de incompetenta... Ed Wood e tatal lor :)

Reply

Trimiteți un comentariu