Andi Miron

Pentru gamerii din noi

Desi nu sunt si nici nu am fost un impatimit inrait al jocurilor video, am fost la curent mai tot timpul cu ceea ce tine de aceasta zona. Am preferat mai mult jocurile pe PC pana la o anumita varsta, adica cam pana in 2007, insa nu am ezitat sa ''lucrez in paralel'' si cu cate o consola, pe ici pe colo... Imi aduc aminte ca din 2000 salile de ''net'' erau arhipline de indivizi de toate varstele iar pana in ziua de azi, putine dintre ele au supravietuit, dar multe dintre ele au existat si exista datorita jocurilor. In 2005 n-aveai loc de Counter Strike, Half Life in salile de net, jocuri in retea, Fifa si alte porcarioare.

Tot cam pe la inceputul lui 2000, poate putin mai tarziu au aparut si salile de gaming unde Playstation-ul sau Xbox-ul era la putere. Se platea la ora, pe an ce trecea ora se scumpea, iar romanasii au inceput sa descopere pc-ul in propria casa, consolele si net-ul. Pe scurt, jocurile s-au mutat din salile special amenajate, in propria casa a fiecarui pasionat de jocuri.

Primul contact cu o consola, in acelasi timp aceea ce ''m-a introdus'' in lumea jocurilor video a fost un Polystation identic cu asta. Era foarte ieftin, accesibil pentru toate buzunarele, iar jocurile erau niste casete plasticate in toata regula. Bineinteles, consola nu avea memorie proprie si nici nu suporta vreun memory card sau ceva legat de asta unde sa-ti stochezi salvarile. Joystickurile aveau cablul de un metru si-mi amintesc cum stateam cu orele in fata televizorului in sezuta, pe o pernuta, cu ochii focalizati in acelasi loc si cu dureri de spate jucand Bomberman, Atomic Bomberman, Super Mario, etc.

Intre timp, lucrurile au evoluat si gamingul a devenit mult mai comfortabil. La foarte putin timp dupa achizitionarea Polystationului, am avut ocazia de a experimenta jocurile video pe o platfrma cu totul si cu totul diferita fata de chinezariile cu caseta si anume pe Playstation 1, fiind in mare voga in acea perioada, adica intre '95 - 2000. Tehnologia avansase, memory cardurile erau o binecuvantare. La vremea aceea am ''calibrat'' joystick-ul pe: K1, Resident Evil, Gun Survivor, PES1, Silent Hill, Knockout Kings. La un moment dat, numarul jocurilor se inmultise considerabil, odata cu ciparea consolei.

Urmatorul pas a fost un Playstation 2 slim achizitionat in 2007 pe care nu m-am incumentat sa-l chipez. Imi cumparasem cam 15 jocuri, pe care le-am vandut doi ani mai tarziu la pachet cu consola. Intradevar, conform statisticilor, Playstation 2 este lider pe piata cand vine vorba de console vandute pana in ziua de azi. Productia de Playstation 2 a inceput din 2000 si totodata, in perioada 2000 - 2003, cand stadioanele marilor cluburi din strainatate promovau noul produs prin bannere, reclame expuse in timpul meciurilor in urma acordurilor cu cei de la Playstation.

In 2010 m-am facut cu un Playstation 3, care in momentul de fata ''sta la naftalina'' si inca bine de tot.

2 comentarii

Interesanta analiza...a meritat ?

Reply

Daca te referi la achizitionarea jocurilor, da, pentru acea perioada.

Reply

Trimiteți un comentariu