Andi Miron

Bacsisul se cerseste

Bacsisul presupune acea suma de bani pe care o lasi respectivei persoane de la restaurant, de la bar, etc. pe langa costul serviciul in sine. Personal, las bacsis persoanei doar daca merita. E corect. Cat timp angajatul isi face treaba cu simt de raspundere, face din placere ceea ce face, este foarte amabil/a, da, merita bacsisul si poate, nu voi evita sa revin.

In Bucuresti, pe langa baruri, restaurante, saloanele de masaj erotic  bordeluri, hoteluri, la frizerii, daca nu lasi bacsis, data viitoare cand te vei duce la tuns se va uita urat la tine, insa putin conteaza. Mai mare este placerea din pozitie de client cand frizerita te tunde stiind ca nu-i vei da si nici nu i-ai dat vreodata bacsis.
Asta mi s-a intamplat la o frizerie din Bucuresti de langa Sala Palatului, cu personal compus din 7-8 dudui trecute de 65 de ani. Salonul era curatel, ce-i drept. Varsta personalului nu avea importanta doar in cazul in care batranicile nu aveau cremwusti in loc de degete. Pe langa faptul ca frizeritele aveau drept calificare desfundatoare de WC-uri sau spalatoare de parbrize si nu aveau nimic comun cu meseria de frizer, au pastrat proastele si vechile obiceiuri si anume cersitul.

M-am tuns la acel salon de trei ori. Costul unui tuns era 15 RON, la primul tuns lasandu-i respectivei 20. A doua oara la fel, insa a treia oara, costul unui tuns se majorase de la 15 RON, la 15.50 RON.
De atunci nu am mai fost, insa imi pare rau ca la ultimul tuns nu i-am zis babei: ''sorry, iti dau 15 RON, n-am 50 de bani''.

Trimiteți un comentariu