Andi Miron

Giani Kirita, un mare om

Pe langa faptul ca are un portofoliu excelent ca jucator, stilul sau de joc foarte determinant, muncitor, este un mare om. Spun asta pentru ca nu uita de unde a plecat, la ce echipa si-a petrecut cei mai frumosi ani din cariera, desi nu era titular incontestabil, adica la Dinamo. Nu a cantat ''Steaua e numai una...'' si nici nu si-a jurat dragoste pentru culorile alb-rosu, dupa care sa plece la Rapid sau Steaua.

Giani Kirita a castigat cu Dinamo doua titluri (2000, 2002) si trei cupe ale Romaniei (2000, 2001, 2003). Nu ezita niciodata sa-si impuna punctele de vedere ori de cate ori are ocazia, opiniile, criticile cu privinta la echipa din Stefan cel Mare si mai ales, sa dea de inteles ca poate fi oricand jucatorul lui Dinamo, chiar pe un salariu de nimic. In ultimul interviu pentru Pro Sport declara:

''Au adus toti martafoii la Dinamo, eu nu am avut loc. Am vazut ca s-a tot comentat ca am 34 de ani, dar eu ma simt tare. Am vrut sasa mea, sa ma antrenez si poate jucam, poate nu. Jucatorii tineri trebuie sa invete ceva din ce mi se intampla. Vreau sa fie clar ca in toate discutiile pe care le-am avut, eu nu am cerut niciun leu. Am aceasta echipa in sufletul meu, la fel si pe suporterii ei si nu m-au interesat banii. Spun toate astea ca sa isi dea seama lumea ce dezamagire traiesc, pentru ca daca ma tai, vezi alb-rosu''.

Giani Kirita este un fotbalist cu un caracter puternic, la fel de puternic si de dur este si in teren. Suporterii sunt alaturi de el. De altfel era si este nevoie chiar si acum de el la Dinamo. Pe langa postul de fundas stanga, Dinamo are gauri pe postul de mijlocas central/defensiv, postul pe care Giani a evoluat de-alungul vietii. Dinamo avea nevoie de el si acum un sezon si acum doua, cand putea face cuplu cu Djakaridja Kone sau N'Doye, putea evolua si pe postul de fundas central, unde ''cainii rosii'' erau decimati.

Apropo, ce cauta Scarlatache la Dinamo?

Trimiteți un comentariu