Andi Miron

Comunicarea de grup in telecom rupe conventiile

Nu vorbim despre oferte, nici despre optiuni sau facturi neplatite, ci strict despre publicitate. Cele doua companii de telefonie mobila au avut niste spoturi publicitare foarte bune, o strategie de marketing bine pusa la punct. Nu ma refer la spoturile publicitare cu Smiley, CRBL, ''CRBL's family'', ''The Revenge of CRBL's family'', ''CRBL's family: Reborn'', blonda lui CRBL, etc. ci la partea de comunicare de grup si nu de produs.

Cosmote a pornit ''razboiul'' cu reclama cu ''fluturele'', pe care o stim cu totii. Cosmote a apelat la sentimente si le-a mers destul de bine avand in vedere faptul ca romanul gandeste cu inima, nu cu creierul. Reclama este OK, insa ramane la nivelul de reclama siropoasa. Are un mesaj educational, ca si urmatoarele doua.

''Ni se ofera atat de mult timp sa vorbim...'' Sau atat de putin...



''Impreuna suntem mai puternici''

Vodafone a replicat cu o reclama remarcabila care face mai mult decat un spot publicitar care-ti provoaca lacrimi. O reclama de constientizare, motivationala in acelasi timp, cu rationalizarea emotiei, ce are ca subiect principiul ''toti pentru unul si unul pentru toti'' si se pozitionarea la nivel de elita, fiind aspirational si puternic factual.




''Povestile nespuse trebuie descoperite''

Cosmote ii prinde pe contra pe cei de la Vodafone si trece de pragul initial atins, pastrand intr-o oarecare masura reteta, presarata cu feeling pozitiv, insa nu de tipul: ''Dansez pentru tine'', ''Adrian Tutu'', ''doneaza la numarul afisat pe ecran''. Un smartphone si un veteran de razboi par sa nu aiba niciun lucru in comun, insa atunci cand le pui la un loc, alaturi de alte elemente si cadre memorabile, poti spune ca ai atins reteta succesului, craind punti intre lumi aparent paralele.



Ramane de vazut reactia Vodafone-ului; Orange-ul pare sa se fi dat la o parte. Pe langa asta, m-am saturat de abonamentul Colibri, Pantera, cocos, vierme si alte manele... Pe langa asta, agaseaza sistematic cu tot felul de momeli, strategie agresiva si numai buna pentru manelari.

Trimiteți un comentariu