Andi Miron

Relicve urbane pe roti

Bucurestiul este un oras plin de contraste. Blocurile vechi de un secol, cu arhitectura specifica vremurilor de demult, pozitionate alaturi de cladiri moderne de birouri cu stiluri care mai de care mai futuriste se intalnesc des, in zona centrala in special.

Capitala Romaniei, Bucuresti, des incurcata de straini cu Budapesta beneficiaza pe langa o arhitectura plina de contraste, si de un transport in comun la fel de variat, insa la fel de neatractiv din punct de vedere vizual, adica hidos. In tarile civilizate, la nivel global, metroul sta la baza transportului in comun - urban, fiind implicit si cel mai eficient. (pentru curiosi, statiile de metrou din Moscova). Cat despre transportul pe ''caile ferate romane'' am mai vorbit aici; incomparabile cu cele din tarile vestice sau nordice, atat timp cat vorbim de raportul calitate - pret.


Ei bine, in Bucuresti, metroul este folosit din ce in ce mai mult de cetateni, iar accesul se face pe baza de cartela: introduci cartela, treci bariera... Branduri de telefonie mobila au introdus recent puncte de conexiune wireless gratis, iar multi isi fac timp de lectura la metrou, de ascultat muzica, etc. Metroul este rapid si ieftin, motiv pentru care in Bucuresti s-a demarat acum ceva vreme un proiect prin care Primaria Capitalei doreste prelungirea liniei de metrou pana in Drumul Taberei, cartier in care cetatenii ce locuiesc in acea zona sunt familiarizati cu zgomotele de pickhummer, masini, etc. Cand va fi gata proiectul? Oprescu stie!

Ceea ce strica Bucurestiul, pe langa cladirile cu bulina rosie lasate in paragina (arhitectural vorbind), se afla pe lista si tramvaiele, liniile de tramvai, etc. Transportul in comun cu tramvaiul este demodat si insalubru. Tramvaiele sunt vechi, poposind in statiile amplasate din 100 in 100 de metri, fiind total inutil, atat timp cat exista metroul pe distante lungi si autobuze pe distate mai mici . Uratesc fata Bucurestiului mai tare decat este deja, ingreunand traficul; circulatia tramvaiului in zonele centrale sau bune din Bucuresti e o teroare vizuala cat si sonora, cumva anacronica aparitia.

Desfiintand tot ce tine de transportul public cu tramvaiul RATB si dezvoltand transportul public cu metroul (Metrorex), Bucurestiul nu ar avea decat de castigat.

Trimiteți un comentariu