Andi Miron

Agențiile fantomatice de fotomodele continuă să păcălească în toată țara

Sau adevărul despre țeparii cu agenții de fotomodele fantomă...

În vara anului 2013 am postat primul material în care prezentam celebra ''țeapă a agențiilor de fotomodele'', aceste agenții care profită de naivitatea cetățenilor promițându-le ''marea cu sarea''. Am întocmit în acelși articol (ce poate fi citit aici) o listă scurtă cu o parte dintre găștile care-și fac veacul prin București, dar și în restul țării. Articolul a strâns aproape 6000 de accesări și peste 100 de comentarii, astfel reușind să strângem împreună o mică comunitate.

La mai bine de un an de la postarea articolului, observ o dezvoltare constantă a acestei rețele de escroci ascunși sub pielea unor personaje binevoitoare. Escrocii își trimit oamenii pe teren să racoleze fără jenă în locuri publice aglomerate. Personal, am fost acostat de mai multe ori în magazinul Obor și în fața magazinului Unirea în perioada octombrie - decembrie 2014. Cei care practică munca de jos în rețelele de țepari sunt indivizii ce agață naivii pe stradă cu pliante în mână și mereu sunt grupați cel puțin câte doi.

Ce promit escrocii? Ei bine, aceștia își asociază numele cu branduri mari (Gilette, Bershka, Pull and Bear, Adidas, trusturi de televiziune, etc), amăgind oamenii cu shootinguri, reclame pentru diverse magazine, branduri cu prestigiu național dar și internațional.

Cum supraviețuiesc escrocii? Autoritățile sunt jalnice, iar escrocii stiu să fenteze legea. Legislația le permite să jongleze după bunul plac, activitățile murdare pe care le desfășoară nefiind morale, în schimb sunt legale. Cetățenii au partea lor de vină pentru că nu se informează, nu citesc contractul, iar alții îl citesc superficial. De asemenea, în acele contracte nu este menționată garantarea succesului, motiv pentru care agențiile fantomă nu-și asumă obligații.

Vă ascultăm cu drag poveștile și mult succes celor care ajung să fie despăgubiți în instanță!

39 comentarii

in fata la Universitatea Bucuresti sunt cate 4-5 indivizi de genul asta

Reply

Cunoaste cineva agentia LM CAST PROMOTION cu sediul in Bucuresti sector 1 str.Diaconu Coresi nr 53?sunt seriosi sau fac ca alte asa zis numite agentii,inseala oamenii.....

Reply

E teapa! Sunt mai multe firme cu sediul acolo, gen http://www.risco.ro/verifica-firma/fm-cast-cui-32779651, toate tepare cu acelasi administrator Tibor Gyorgy.

Mai multe detalii pe www.facebook.com/UnitiImpotrivaTeparilor

Reply

cred ca am luat si eu teapa,am fost oprita pe strada in targoviste si mi,a propus sa merg cu baiatul meu de 13 ani pt sedinte foto pt reclama la haine de firma am platit 70ron pt inscriere si a spus ca ma asteapta joi30 aprilie cu copilul pt sedinta foto,astept sa vad ce urmeaza

Reply

Buna! Ma intereseaza ce s-a intamplat mai departe la asa numitul interviu pentru ca pe mine si pe fiul meu ne asteapta la interviu,Povestea mi se parea reala deoarece baiatul meu face antrenamente intense cu echipa sa, are 1,80 inaltime si chiar arata bine, Vad ca taxa se schimba in functie de orase...la Brasov taxa de inscriere este de 59,50 ron...din pacate l-am platit si eu dar va multumesc pentru informatiile de aici pentru ca datorita acestora nu o sa le cad in plasa si mai mult. Oricum ne ducem la interviu si revin cu informatii'

Reply

Si eu am.luat teapa. Agentia se numeste best group agency brasov. Am platit 60 ron inscrierea si apoi 100 euro avans pt albumele foto . trebuia sa fiu chemata pt ridicarea albumelor si sa mai achit 100 de euro.
Ce sa zic... Oameni de nimic. Asta sa ne fie invatatura de minte.

Reply

Ce s-a imtamplat dupa sedinta foto?Ati luat teapa sau este pe bune?

Reply

Sunt și eu în mare problemă . Am fost selectată de pe stradă și mi s.a promis ca o să devin profesionistă ca am primit o notă mare la o poza de la presupușii coordonatori. Am plătit taxă de 80 de lei am mers la interviu , am semnat contractul și am mai plătit încă 150 de lei fără să mă interesez de firmă pe internet care apropo se numește best fashion media sau best group company. Acum mă așteaptă să plătesc 300 € pentru un album foto și nu știu ce să fac acum după ce am citit comentariile voastre . Va rog ajutati-ma !

Reply

Am pățit-o și eu în urmă cu vreo două săptămâni, în Pașcani. Eram cu iubitul meu în trecere, când a apărut un tip în fața noastră și a început să ne complimenteze, spunând chestii de genul că arătăm bine împreună și alte vrăjeli. Ne-a invitat intr-un sediu improvizat care mi-a lăsat o proastă impresie de când am intrat. Acolo era o pipiță care ne-a dat detalii cu privire la obiectivul agenției etc. Apoi ne-a zis că trebuie să plătim 70 de lei de fiecare. Prietenul meu a zis ca nu avem bani, apoi tipa a strâmbat din nas. Ne-a zis ca astia sunt singurii bani pe care trebuie sa îi dam, ca vom câștiga aproximativ 50 de euro și vom primi hainele respective gratuit după filmări. Nu am acceptat. Aveam bani, dar ni s-a părut dubios faptul ca presupusul casting se face cu japca pe stradă, ca noi doi suntem plinuti și nu ne încadrăm deloc în profilul unui model, ca trebuie sa plătim pentru un presupus loc de munca, faptul că ți se promitea marea cu sarea și ni s-a părut prea frumos sa fie adevărat. ..așa ca sigur trebuia sa fie o țeapă și ne-au văzut pe noi, tineri și naivi. Ne-au zis mult mai multe: despre cum se încheie contractul, cu ce firme colaborează, despre orașele în care au sediu ( ba chiar știau cartiere din orașul meu, având în vedere ca eu sunt din Galați, iar la acel moment mă aflam în Pașcani), despre informațiile personale pe care trebuia sa le furnizam. Se prefăceau grozav. Sper sa aveți grijă cu oamenii astia...niciun angajator nu va cere bani înainte de angajare. Ăsta e primul semn care mi-a dat de gândit.

Reply

mie mi s.a intamplat azi in magazinul unirea eram cu mama si cand am ajuns acasa dupa ce am mai citit contractul ne.am dat seama ca e o teapa si am mers inapoi ca sa reziliem contractul

Reply

mie mi s.a intamplat chiar azi in bucuresti in magazinul unirea eram cu mama si a venit un tip din asta si ne.a dat un fluturas si a zis mama ca ma lasa daca vreau si abia dupa ce am dat 300 de lei cand am ajuns acasa si ne.am mai uitat la contract ne.am dat seama ca am luat teapa si am mers sa reziliam contractul

Reply

poti sa reziliezi contractul cum am facut si eu dar eu am reziliat contractul in aceasi zi

Reply

O astfel de agentie a aparut si in Pitesti...NEW STAGE AGENCY

Reply

Azi in Constanta m-a oprit un baiat cu pliante pe strada,am implinit recent 18 ani, deci puteau profita calumea. M-a dus la sediu care era foarte aproape..nici un minut de mers. Complimente peste complimente, nici macar nu-mi statea bine parul :))) si el imi spune mie ca ii place freza:))) Dupa am vorbit cu o tipa, dupa cum s-a spus si mai sus, numai a agentie de modeling nu arata locul ala, am o oarecare experienta in domeniu, dar m-am facut ca nu stiu despre ce e vorba. Mi-au prezentat oferta, promisiuni alea alea etc; 60-80 de euro pentru doua ore lucrate in weekend, ca pastrez hainele, ca mi le aleg eu, ca inainte de toate mergem la stilist, sedinte foto..bla bla. Era un ban in plus, eram gata sa semnez cu ei, program flexibil....totusi, 60 euro pentru 2 ore lucrate cui nu i-ar suna bine?! :)) Totul frumos, pana cand mi-au spus ca exista o suma de 99 lei, care trebuie achitata ca si garantie(in gandul meu...eeeee na, acuma imi platesc angajarea??); asa ca am intrebat-o pe tipa care-mi lua interviul:
-Imi puteti lasa un numar de telefon, si revin eu? Trebuie sa ma mai gandesc.
-Nu se poate, am nevoie de un raspuns azi, pentru ca azi selectam 10 baieti, nu se poate mai tarziu, tu ai fost ales acum, acum e momentul.
Deci nu a vrut sa-mi lase un numar de telefon. Asta m-a facut sa-mi pun si mai multe intrebari.Asa ca m-am scuzat frumos si am plecat....pai ce drq, ce angajator cere bani pentru un contract de munca?! O firma serioasa de modeling face o preselectie inainte, in fata unei comisii, nu te ia de pe strada ;)

Reply

Buna seara.Sunt din Valcea.In data de 29.10.2015 am fost si eu prostita de agentia VICTORIA SELECT PEOPLES,am contract cu toate promisiunile lor semnat si stampilat inca valabil.M-am ales cu un album foto....cadou.Oare mai pot face ceva?

Reply

Buna! Ma numesc Elena, locuiesc in Constanta. Aseara pe data de 26.06.2016 in Satul de Vacanta din Mamaia, am fost acostata de un individ cu un pliant cu fotografii care ne-a propus mie si surorii mele sa participam la niste sedinte foto. Acel individ ne spunea ca am fost selectat adica de pe strada, ca aratam bine, ba ca suntem gemene dar este o diferenta foarte mare intre noi. Ne.a condus la sediu bineinteles improvizat unde ne.a prezentat la o tipa pe nume Lili, care ne promitea ca o sa castigam bani, ca o sa ramanem cu tinutele pe care le prezentam, totul bine si frumos pana la taxa de 100 Ron. Cand am spus ca vrem sa ne mai gandim sau sa ne dea un nr. de telefon ca sa revenim a doaua zi, acea tipa a spus ca este ultima seara de inscrieri si ca ii mai trebuie decat 3 fete. Firma se numeste Transilvania. Bine inteles ca noi am renuntat fiind impreuna cu parintii, tatal meu si.a dat seama imediat ca este teapa la cate se intampla in ziua de azi.
Asa ca aveti grija!

Reply

Despre SC CIAO INTERNATIONAL ADVERTISING SRL (Cluj Napoca,strada Memorandumului)....te pot da in judecata,daca nu platesti cea de-a doaua parte a taxei,pentru nu portofoliu?

Reply

Si eu am probleme cu ciao international..am achitat intreaga suma 800 lei pt akbum plus 130 lei pt inscriere. Cum as putea sa-mi recuperez banii. Va rog sa ma ajutati.

Reply

La fel ám patit sí noi la Oradea.in luna mai 2016.

Reply

Cred si eu ca SUNT IN ACEIASI SITUATIE .iN 26 IULIE, MAGAZIN aUCHAN ORADEA M-A ACOSTAT UN TIP PTR.BAIETELUL MEU.AM PLATIT 120 LEI TAXA INSCRIERE ,AM FOST CHEMATA DIN NOU SI MI S-A SPUS CA L-AU TRECUT LA PROFESIONISTI SI AM DE ACHITAT CU CONTRACT SI BON FISCAL 230 EURO.ASTEPTAM ACUM ALBUMUL. FIRMA E STAR MEDIA AGENCY. cE ZICETI E TEAPA? DA-TI VA ROG UN SFAT!

Reply

cum se numea firma?

Reply

http://www.evz.ro/deschideti-bine-ochii-escroaca-andreea-balazs-ii-pacaleste-pe-parinti-ca-le-face-copiii-fotomodele.html

Bine inteles ca e teapa :(

Reply

buna si eu am socoteala cu aceeasi firma! am dat 100 lei bani pt inscriere in cenru plus o suma de 50 de euro pt contract profesionist.. mai am de dat 180 de euro! ce putem face?

Reply

Eu astazi am inscris fata de 7luni la People's district agency, 110 lei taxa de inscriere, fara alte obligatii de albume foto sau altceva, poze facute pe loc fetei, dar am impresia ca e o mare teapa. A mai colaborat cineva cu ei?

Reply

Eu astazi am fost selectata pe strada!! Bine ca nu m-a lasat tata, ca altfel dadeam 100 de lei degeaba!!

Reply

cunoaste cineva agentia Transilvania Magazines???

Reply

Buna. Azi cred ca am luat teapa, platind o suma de 200 de ron la o agentie si urmand ca mai apoi sa mai platesc si suma de 200 de euro. Acestia au zis ca o sa fiu chemata la sedinte foto si ca o sa castig bani din asta,doar ca ei vor opri 30% din castig. Aceasta asa zisa firma se numeste Artemis Agency si are sediul la Unirii. Va rog, ajutati-ma, nu stiu ce sa fac, in cat timp pot sa reziliez contractul sau ce alte variante am.

Reply

Stimati oamenii care ati fost inselati de diferite firme pline de jeguri de oamenii care vau luat banii si si-au batut joc de voi va anunt ca in lumea modei nu exista contract pe care il platesti si in nici un caz taxa de intrare pentru mai multe informatii va las nr meu de tel 0727491097 pentru mai multe detalii numele meu este victor si sunt singura persoana care imi dau numele personal si nr de tel in lumea modei cat si in lumea publicitati nu exista taxa de intrare si nici rata la contract daca cineva vrea sa te fac model in media sau in publicitate aceea persoana isi asuma cheltuielile cu tine iar alegere persoanei nu se face in nici un caz pe strada cum se intampla la unirii sau in alte centre. Comerciale va informez pentru ca si eu la randul meu am fost pacalit de o firma care acum nu mai exista cu suma de 665 lei acum 2 ani asa ca aveti mare grija ce faceti si repet nu exista in lumea modei taxa de intrare sau rata la contract .

Reply

Buna.Numele meu este Amalia si am inscris si noi fetita in aceleasi conditii ca si tine, la aceeasi "agentie" si tot cam in aceeasi perioada,platind 110 ron.Sincer am si uitat de isprava asta pana ieri cand ne-au sunat sa ne prezentam la o discutie si pt poze.Abia acum am inceput sa cautam si sa ne informam si sincer nu avem de gand sa mergem cu copilul.Voiam sa intreb daca voi ati mers si este tot o teapa? Multumesc si numai bine.

Reply

Buna.Numele meu este Amalia si am inscris si noi fetita in aceleasi conditii ca si tine, la aceeasi "agentie" si tot cam in aceeasi perioada,platind 110 ron.Sincer am si uitat de isprava asta pana ieri cand ne-au sunat sa ne prezentam la o discutie si pt poze.Abia acum am inceput sa cautam si sa ne informam si sincer nu avem de gand sa mergem cu copilul.Voiam sa intreb daca voi ati mers si este tot o teapa? Multumesc si numai bine.

Reply

Ce am verificat eu sunt foarte seriosi !

Reply

Buna ziua..TOTUL ESTE O MMMAAAREEEEEEEE TEAPA.
fRATILOR NU VA MAI LASATI PROSTITI !!!!!

Reply

Si aceasta firma este TEAPA - STAR MEDIA AGENCY - Denumirea Scurta ICS STAR MEDIA AGENCY SRL , List Conducatorilor: LUCHIAN COSMIN
List Fondatorilor:LUCHIAN COSMIN ,Lista de Activitati Licentiate:Nu exista!
Toate informatiile despre aceste firme fantome le gasiti pe GOOGLE...CAUTATI INAINTE SA DATI BANII

Reply

Eu am inscris ambii copii la People's district agency, 120 lei taxa de inscriere, fara alte obligatii de albume foto sau altceva, poze facute pe loc copiilor in Carrefour Vulcan Value Center, pentru catalog a fost selectat doar baiatul. La sediul lor a avut loc o sedinta foto, si ne-am ales cu un catalog "profesional" care ne-a costat 350 euro, spun ei ca a fost scos in 3 exemplare, si urma sa ne contacteze cand aveau programate sedintele de pe urma caruia ne-am fii recuperat banii platiti pe catalog. Au trecut 2 luni si nu a sunat nimeni, iar la numarul de la care am fost contactati intra casuta vocala.Concluzia o trageti si dumneavoastra.

Reply

Sunt niste ecscroci! People's district agency este o firma fantoma, va spun sigur! Sau pd Agency, cum ii mai spune. Daca vreți ceva serios, cred ca MRA este cea mai ok. Restul....o mare teapa!

Reply

Si eu cred ca am fost păcălită în Timișoara,next advertising hunting srl,după ce am citit cele de mai sus îmi dau seama ca sunt în aceiași situație,se mai pot recupera banii?

Reply

Și eu am făcut la fel și am fost chemata și după acel milion a zis ca pt alte curs mai e nevoie de 17 milioane pe care le-am dat și au trecut 4 luni fără niciun semn iar acum toc mai ce am venit de la sediu pt ca vpian o explicație și nu mai erau afișe nimic intr-un plic se vedeau datorii mari deci e teapa și mă gândesc sa îi mai caut dar nu mai exista cale au șters și site și tot sunt firme fantoma din toată afacerea m-am ales cu un album care trebuie sa am grija ca se pare ca acele poze au costat aproximativ. 150 de ronu poza ;)) deci nu ai luat teapa la fel ca mine deci te alegi doar cu o învățătură pt viitor

Reply

Office Media International in cladirile de birouri de la Apaca! Etajul 2! 31.05.2017! Mi am luat-o eu chiar azi! 100 lei plus 300 lei parte din 300 euro pe care trebuie sa i platesti dupa prima sedinta photo pe care o faci la ei! :)) sa merg maine sa vad daca pot sa i mai recuperez!

Reply

pana la urma cume cu aceasta firma...si eu am fost oprita la Unirii din partea aceleasi firme...am achitat cei 120 lei ...dar nu as vrea sa merg mai departe..nu am incredere,,...te rog imi poti da info cva

Reply

Trimiteți un comentariu