Andi Miron

"Interstellar'', un fenomen social global

Am văzut ''Interstellar'' la un cinematograf din București, cu patru zile înainte de revelion. Trei ore mi-au fost mai mult decât ''de ajuns''. Pentru mine rămâne un film bun, însă este departe de a fi o capodoperă. Calificativele de pe internet (în frunte cu cel de la IMDB) și publicitatea masivă au reușit să manipuleze cu brio cetățenii. După cum bine știm, pământeanul s-a născut cu nevoia de a socializa, de a fi acceptat în societate. Așadar, din dorința de a nu se lăsa mai prejos, de a ''intra în rând cu lumea'', cetățeanul ușor de influențat concepe ''Interstellar'' drept un film genial (chiar dacă nu l-a văzut), demn de un calificativ foarte mare.

''Interstellar'' nu este doar un SF, ci un fenomen social global, cu toate că nu este unic prin subiectul abordat, mesaj și nici nu este vreun divin masaj mental sau vreun orgasm psihologic, așa cum este promovat de către cei ce pozează în ființe superioare. De asemenea, nu este nici cel mai bun și nici cel mai prost film din acest an. Sunt convins că există persoane fascinate de către ''Interstellar'', însă astfel de persoane fascinate sunt de fapt mai puține decât imensa gloată care se autodeclară fan al fenomenului, a acestei isterii, manipulări în masă numită ''Interstellar''.


Societatea este compusă din oameni diferiți. Educația, temperamentul, caracterul ne deosebește. Naivii sunt ca niște iepuri într-o cușcă de lei pentru oamenii de marketing. Este absolut normal să existe oameni care sunt născuți pentru a urma turma, oameni ușor de prostit de ''trenduri'', de către mass-media sau de către gura vecinului, care are impresia că statutul lui social capătă proporții astronomice, iar numărul de circumvoluțiuni i se dublează de la o zi la alta de când a văzut ''Interstellar''.




3 comentarii

Cu turma, ca tot e anul oii!
Altfel, fiecare alege cum isi ocupa timpul si cu ce!

Reply

Desi imi plac in general ideile pe care le expui pe blog, nu sunt de acord cu articolul asta. In primul rand pentru ca eu nu am simtit reclama agresiva care i s-ar fi facut, in comparatie cu..sa zicem, The Interview sau The Hobbit sau Guardians of the Galaxy. Ca sa numesc doar cateva. Si pe care nu le-am vazut, poate tocmai din cauza isteriei generate. Dar poate cautam lucruri diferite la filme. Tot ce pot sa iti spun este ca m-a tinut 3 ore tintuita in scaun, fara sa simt cum a trecut timpul. Iar dupa film, m-am apucat sa recitesc cartea lui Stephen Hawking despre timp si spatiu.
Depinde si ce intelegi tu printr-o capodopera. Eu sunt mai interesata de povestea unui film si de modul in care e transmisa decat de aspectele cinematografice, pe care le las la aprecierea expertilor, de vreme ce eu nu ma numar printre ei.

Reply

n primul rând îți mulțumesc că mă urmărești. În al doilea rând, am menționat că într-adevăr, exista oameni fascinați de acest film. Eu am tras un semnal de alarmă referitor la mimetismul practicat de către unii concetățeni. Cunosc personal astfel de persoane, care habar nu au avut să lege două vorbe în legătură cu subiectul filmului (după ce l-au urmărit), asta asta în condițiile în care l-au lăudat în prealabil.
Pentru cei mediocrii, Interstellar a devenit un trend.

Reply

Trimiteți un comentariu