Andi Miron

Nefumător

Acest post este un răspuns, o reacție personală la întrebările referitoare la cel mai răspândit viciu de pe planetă, întrebări ce le primesc ori de câte ori întâlnesc oameni noi. Întrebările sună în felul următor: ''ai un foc?'', ''ai o țigară?'', ''fumezi?'', ''vii la o țigară?'', ''cum de nu fumezi?''. Pentru a le acoperi pe toate, vă voi împărtăși în calitate de nefumător opinia mea despre fumat și fumători, motivele pentru care detest această ''activitate'' virală, cu riscul de a deranja o parte dintre fumători.

În 2015, indiferent de vârstă, sex sau ocupație, cetățenii de pretutindeni trag în plămâni fum de țigară. De la puști de școală generală ce adoptă acest obicei de dragul anturajului sau din pricina expunerii constante în familie, până la vârstnici; de la cerșetori până la antreprenori de succes. Eu îi împart pe prietenii tutunului în trei categorii. Pe prima treaptă se găsesc ''inconștienții'' (cei care nu vor să se lase de fumat), pe cea de a doua ''aspiranții neîmpliniți'' (cei care caută fel și fel de scurtături prin farmacii, țigări electronice, leacuri băbești, conținut audio-vizual motivațional pe internet), respectiv cei ce reușesc să se lase de fumat.

Eu nu am avut curiozitatea de a mă ''înfrupta'' din această ''minunăție a vieții'' niciodată. Fiind un fumător pasiv de când mă știu, mirosul oribil de tutun mi-a provocat o stare repugnă, la fel cum Îmi provoacă și acum. Nu văd niciun fel de plăcere într-un obicei stupid. Cu atât mai mult atunci când vine vorba de a ține un băț care arde între buze, cu scopul de a afuma întreg corpul, hainele și ceea ce se află în jur. Nu fumez pentru că nu îmi doresc să-mi bombardez corpul cu niște mizerii nocive, nu doresc ca gura, hainele și obiectele să-mi duhnească a tutun și pe deasupra să mai și plătesc pentru asta.

foto; holytaco.com

4 comentarii

Bine spus, dar cam scurt :)
Eu am o mare boala pe fumatorii care se indigneaza vizavi de interizicerea fumatului in spatii publice si care considera ca nefumatorii ar trebui discriminati, obligati sa respire fumul ala gretos, in loc sa iasa ei cu viciul lor afara si sa ne lase si pe noi, restul, sa ne bucuram de un drept simplu, cum ar fi acela de a respira aer. Am prieteni care cred ca e normal sa mergem in localuri unde se fumeaza, desi eu si altii ca mine am prefera sa nu trebuiasca sa bagam toate hainele de pe noi direct in masina de spalat cum ne intoarcem acasa. E inimaginabil sa iasa ei afara la o tigara, dar e perfect acceptabil ca noi sa fumam pasiv langa ei.

Reply

În țările civilizate se procedează în felul următor: http://www.timpul.md/articol/cotidianul-daily-mail-marea-britanie-va-interzice-fumatul-57341.html

Reply

Nu e chiar așa, chiar dacă s-ar dori, nu pot fi atât de drastici. Poate a folosit alta sursă, dar ziarul din Moldova cam deformează realitatea.

http://www.dailymail.co.uk/health/article-202753/Call-total-smoking-ban.html

Ăsta ar fi unul dintre articolele pe care le-am citit direct pe dailymail. Prefer să citesc direct sursa, decât interpretări. Dar, până la urmă, ideea e că interzicerea fumatului în locurile publice ar trebui să devină normă, nu excepție.

Reply

Noi, fumatorii, platim mai multe taxe la stat decat nefumatorii....si vrem drepturi egale.

Reply

Trimiteți un comentariu