Andi Miron

Victime

De cele mai multe ori, oamenii nu cumpără produsele sau serviciile pentru că au nevoie de ele, ci  pentru că ajung să cadă pradă ambalajului, campaniei, poveștii din spate. Inconștient, de multe ori ajungi să cumperi lucruri de care nu ai și nici nu vei avea nevoie pentru că marketingul te copleșește. Mai mult sau mai puțin, ești manipulat prin niște mijloace care te determină să pleci din magazin cu un bon mai lung decât ai planificat inițial să fie.

Foto: Pwnage.ro
Uneori îți vine să-ți dai două palme peste față pentru că ți-e greu să suporți faptul că ai cumpărat un bax de Cola la insistențele fiicei tale, total absorbită de mesh-urile cu ''I kissed Connect-R'' ce au împânzit orașul. Deși ai intrat în hypermarket doar pentru un bax de apă plată, pleci și cu un gel de duș aflat la promoție, pentru că știi că soția și-l dorește de două luni de zile. Așadar, poți deveni foarte ușor o victimă a propriilor tale alegeri.

Brandurile scumpe au puterea de a creea clienților impresia că sunt inediți, că dobândesc un anumit prestigiu, statut social. Din punctul meu de vedere, ceea ce face ca un brand precum cel prezentat de către mine mai jos să se mențină la nivelul de luxury este preponderent snobismul și lipsa de o minimă educație financiară a cumpărătorilor loiali. Chiar dacă raportul calitate-preț este la pământ, prost nu e cel care cere, ci cel care dă până la urmă. Sunt de părere că unui personaj care e în stare să cumpere un banal tricou din bumbac cu 1000 lei, ai toate șansele să-i vinzi aer la borcan cu eticheta luxury.

Ion Țiriac declara acum câțiva ani în emisiunea ''Profesioniștii'', moderată de către Eugenia Vodă că e împotriva moralității să scoată o căruță de bani pentru un pulover a cărui valoare reală e de 50 de ori mai mică. Trecând peste faptul că-și poate permite să-și cumpere orice, omul vrea să spună că e ca și cum și-ar da singur un șut în fund dacă ar accepta să facă astfel de alegeri.

În concluzie, nu vă lăsați fermecați de toate ofertele frumos împachetate, ci acționați inteligent, în funcție de nevoi, faceți alegeri în funcție de un raport calitate-preț cât mai realist.

Pentru final, propunem să râdem de cei de la Fashion Victim (numele nefiind ales întâmplător).






1 comentarii:

Trimiteți un comentariu