Andi Miron

Capcane și trucuri în business-ul autohton

În ziua de azi, strategiile băieților deștepți din zona de business sunt mai mult sau mai puțin bizare, mai mult sau mai puțin morale. Trebuie luate în seamă și o parte dintre ar fi chiar potrivite pentru a fi integrate ca studii de caz în universități. 
Uneori, companiile apelează la diverse tactici psihologice pentru a câștiga awareness, pentru a-și crește vânzările, pentru a-și consolida sau a întări imaginea. Așadar, amintesc câteva cazuri recente din România care au generat multă zarvă în media, pe rețelele sociale și pe bloguri.

Emag și ''erorile'' de sistem

Emag a avut ''probleme'' cu site-ul în data de 23 noiembrie 2014, atunci când a vândut telefoane, electrocasnice și televizoare cu sume simbolice de un leu. 3 lei, 7 lei. Știrea a devenit virală în scurt timp, iar obiectivul companiei a fost atins rapid și eficient. Astfel, ''gafa'' celor de la Emag a generat foarte multe apariții în media și pe bloguri. Doar cei din fruntea Emag-ului cunosc adevărul gol-goluț, însă ce-i cert este că prin prisma acestei ''gafe'', magazinul nu a câștigat în primul rând promovare , ci mai degrabă au reușit să-și consolideze o imagine de brand serios, care pune nevoile clientului pe primul plan, care-și asumă greșelile și onorează comenzile indiferent de circumstanțe. 
Compania a comunicat o pierdere de aproximativ 260.000 de euro după această ispravă, însă tind să cred că a fost ceva premeditat, bine gândit înainte și profitabil.

Ikea și chiftelele magice

Chiftelele de la Ikea sunt delicioase și ieftine. Ei bine, v-ați întrebat cum se face că la Ikea se vând porții de chiftele atât de ieftine și hot-dogi la un leu? 

''IKEA ne manipuleaza intr-un mod subtil cu preturile mici la mancare, pentru a intari ideea ca reprezinta un retailer de mobila cu preturi decente. Poate ca vrei sa iti cumperi o canapea si o gasesti in IKEA la 2.000 de lei. Daca nu ai mai cumparat pana atunci o canapea, iti va fi greu sa iti dai seama daca acesta este un pret bun sau, din contra, unul ridicat.
Insa, faptul ca vei cumpara un meniu de chiftelute suedeze cu pana in 10 lei sau un hot-dog cu un leu iti va intari ideea ca produsele IKEA sunt ieftine in general. Chiar daca IKEA isi asuma in mod cert o pierdere pentru meniurile vandute in restautant, aceasta politica este in final profitabila, pentru ca va creste vanzarile de mobila. Nu intamplator este aleasa si pozitia restaurantului.'' relatează Wall-Street.ro 
În primul rând, consider că idea de a deschide un restaurant în cadrul unui magazin foarte mare de mobilă este un lucru isteț, însă nu cred în faptul că Ikea ''își asumă în mod cert o pierdere pentru meniurile vândute în restaurant''. Nu e vorba de pierdere, ci mai degrabă de un profit decent și de inexistența unor tarife nesimțite. În niciun caz pierdere.

Miștocăreala de la f64

În 2013, gașca de la f64 s-a gândit să joace murdar și le-a ieșit.

''Magazinul românesc de foto-video F64 a produs farsa anului. Cel puţin aşa se spune. După un comunicat oficial în care se menţiona că magazinul va fi preluat de un investitor străin, luni s-a dovedit că de fapt anunţul a fost o păcăleală. F64 a fost „preluat” de fapt de Moş Crăciun. Amatorismul vine de pe urma faptului că în loc să lanseze zvonuri (şi agenţia lor de publicitate care se ocupă de contul lor ştie ce înseamnă asta) au lansat un comunicat de presă OFICIAL, din partea firmei.''  relatează Mircea Goia pentru Adevărul

Nu-i înjurați pe antreprenori, datoria lor e să încerce, iar a clienților să ia decizii raționale, să asiste la spectacolele ce se pregătesc să-și facă debutul pe scena de business a acestui an.


Trimiteți un comentariu