Andi Miron

De ce să alegi un liceu economic

Sesiunea de examene a luat sfârșit la universități, absolvenții clasei a XII-a au început probele scrise la Bacalaureat, iar lupta pentru ocuparea locurilor la licee se pregătește să înceapă pentru absolvenții clasei a VIII-a. 

Ca deobicei, cea mai mare bătaie se va da și în acest an pe secțiile de filologie și de mate-info. În vara lui 2010, atunci când mă pregăteam să intru la liceu aveam pe listă două opțiuni: economie și științe sociale. Cultura civică, geografia și biologia mi-au plăcut cel mai mult dintre materiile studiate la gimnaziu și voiam să intru la un liceu la care să învăț cu plăcere niște lucruri folositoare în viață.

Am absolvit Școala Superioară Comercială Nicolae Kretzulescu din București și am studiat materii precum: educație antreprenorială, economie, marketing, mediul concurențial, protecția consumatorului, calitatea produselor și serviciilor, psihologie, logică, contabilitate, istorie, geografie, etc. Nu mi-au plăcut chimia, fizica, contabilitatea și matematica, însă de primele două am scăpat după primii doi ani, iar de la matematică nu mi-a căzut mâna de la prea mult scris, cum nu s-a întâmplat nici la limba română (deși am avut profesori exigenți). Din păcate nu am studiat sociologie sau filosofie, însă recomand liceele economice pentru:

- Materiile de profil foarte utile. Înveți cum se face un business plan, discuți despre brand-uri, concurență, lucrezi cu noțiuni tehnice de care mulți nu au habar iar alții nici nu vor avea vreodată.
-  3 ore pe săptămână (suportabile) de matematică M2 (nivel mediu)  

Un licean de la economic nu înseamnă că trebuie neapărat să devină economist, cum nici un licean de la filologie nu e condamnat să devină profesor de limba română. Oricum, la profilul economic se studiază niște materii care într-adevăr, te pregătesc pentru viață, iar dacă dorești să mergi mai departe la ASE, cu atât mai bine.  Dacă dorești să aplici pentru un liceu economic, sau dacă aveți copii, frați, surori care vor acest lucru, informați-vă cu atenție și alegeți-vă un liceu bine organizat, în care există disciplină și profesori serioși. Succes!

Sursa foto

Trimiteți un comentariu