Andi Miron

Scoateți-vă căștile din urechi!

Niciodată nu mi-a plăcut să-mi bag căștile în urechi în locuri publice pentru că mi se pare incomod, mai ales atunci când mă deplasez. M-aș simți izolat cu ele în urechi deoarece nu aș mai auzi nimic din ceea ce s-ar petrece în jurul meu, atenția mi-ar fi distrasă. Asta deoarece creierul uman nu are capacitatea de a se focusa în proporție de 100% pe două activități diferite în același timp.

Multă lume din ziua de azi, în special tineri, ies pe stradă cu căștile în urechi ajustate la volum ridicat. Cu traficul urban nu este de joacă, cu atât mai mult dacă ești pieton. Faptul că unii cetățeni aleg să asculte muzică foarte tare la căști pe stradă, le creşte automat șansele de a fi victimele unei tragedii (cu atât mai mult dacă avem în vedere orașe aglomerate, cu un trafic nebunesc).

Scriu acest articol pentru că de 5 ani de când locuiesc în București observ foarte mulți tineri care circulă prin oraș cu căștile pe urechi, neauzind dacă îi strigi, neauzind claxoanele, în schimb creierul li se relaxează, le scade atenția, crescându-le astfel șansele de a fi luați pe capota unei mașini.

Accidente se produc și pe trecerile de pietoni zilnic, există accidente ce nu pot fi prevenite, dar asta nu înseamnă că nu trebuie să ne luăm măsuri de precauție.
Și da, poți să previi să nu fii călcat de tren. Iată și despre ce vorbesc: link, link2

Sursa foto

Trimiteți un comentariu