Andi Miron

Simona Halep și problemele de comunicare

Nu am comentat până acum prea mult despre Simona Halep pentru că nu am vrut să o critic fără a avea destul de multe motive pentru a face acest lucru. Așa că am așteptat... Simona este jucătoare de tenis care prin multă muncă, a reușit o ascensiune rapidă în clasamentul mondial, câștigând aproape 9 milioane de dolari din tenis până în luna aprilie a acestui an. Evident, pe lângă cheltuielile din tenis se adaugă și contractele publicitare.

Marea problemă a Simonei Halep nu este faptul că în momentul de față se află într-un declin, într-o formă slabă. Marea ei problemă este faptul că nu știe să comunice. Într-adevăr, nu este un om carismatic, însă de multe ori reușește să-și taie singură craca de sub picioare atunci când acordă interviuri. Nu toată lumea se naște un bun comunicator, însă atunci când ajungi la un nivel și mesajul tău este transmis unui număr foarte mare de oameni, ai nevoie de un specialist care să te ajute să înveți chiar să vorbești dacă e necesar. 

Simona are o mare problemă și cu limba engleză. Ar trebui să pună mâna pe carte pentru a reuși să discute la conferințele de presă, pentru că este rușinos ca o fată atât de tânără, o sportivă ajunsă în top să lege atât de greu două vorbe în limba engleză, cu un accent brevetat de către Ion Iliescu.

''Atâta timp cât Serena Williams mai joacă, este foarte dificil să ajung pe locul 1"

"Este foarte greu să merg să joc în Canada, sunt obosită, am obligaţii la Stuttgart. Dacă era în Europa mă duceam cu mare drag.'' (SH refuză lotul României)

"Să fiu sinceră, nu am nici o stare acum, e greu să explic cum mă simt. Cum am spus și la prima conferință, nu am avut nici o așteptare de la acest turneu. Știam că va fi foarte greu pentru mine, dar nu credeam că o să pierd înca din primul tur. ''

''Nu am nicio obligație față de nimeni din țara noastră. În primul rând, eu joc pentru mine" (SH, după eliminarea de la Wimbledon)

Simona nu se descurcă nici în română și nici în engleză și face niște declarații care niciodată nu trebuie făcute. Astfel de greșeli nu se acceptă și nu sunt trecute cu vederea de către presă și fani pentru că Halep nu-și mai reprezintă cartierul, ci țara. Sportivii mari sunt niște brand-uri, iar un brand personal odată construit trebuie nu doar protejat, ci și îmbunătățit. Așadar, Simona Halep are destul de multă expunere, resurse financiare și probleme de comunicare încât să aibă nevoie să investească în propria imagine (și are mult de recuperat).

În încheiere, am un mesaj pentru translatori, profesorii de limba română și de engleză, logopezi, psihologi și specialiști în comunicare. Pregătiți-vă CV-urile!



Sursa foto

Trimiteți un comentariu