Andi Miron

Bacăul, nepregătit pentru Theaterstock

Inițial, când am auzit de faptul că un festival cultural atât de mare precum Theaterstock va fi organizat în Bacău, orașul în care m-am născut, în care am copilărit și în care revin de câteva ori pe an cu plăcere, m-am bucurat, însă cu o doză de scepticism. Theaterstock, la fel ca Romanian Top Hits, organizat în Bacău câțiva ani la rând, reprezintă niște evenimente ce presupun o sumă frumușică din bugetul local care trebuie pusă la bătaie. Deși sumele sunt foarte mari, organizarea a lăsat de dorit la ambele evenimente.

Astfel de manifestații precum cele desfășurate în Bacău timp de 16 zile, cu artiști din România dar și din afară, încântă publicul și sunt primite cu aplauze. Ideea evenimentului e mișto, însă consider că Bacăul a dovedit că nu este pregătit să găzduiască un astfel de festival cultural din mai multe motive. Ediția din acest an a festivalului a avut multe bube, dar haideți să le luăm pe rând mai bine.

1. Proastă organizare/ planificare
De-a lungul celor 16 zile, au avut loc numeroase schimbări în program care au fost anunțate chiar cu câteva minute înainte de a începe spectacolele. Artiștii fie nu au mai ajuns deloc, fie s-a schimbat ora spectacolelor sau s-a întârziat cu zeci de minute, ori s-a schimbat locația pe ultima sută.


2. Teatrul Municipal ''George Bacovia'' arată ca după bombardament
Scena de la George Bacovia a găzduit numeroase piese de teatru care de regulă au umplut sălile de spectacol. Deși spectacolele au fost de calitate, aspectul clădirii se află în antiteză cu ceea ce s-a petrecut pe scenă. Teatrul are un aspect neîngrijit, arată ca o casă bântuită lăsată în paragină. Cu pânzele acelea aruncate acolo ca din elicopter ce o fi oare?


3. Clubul zgomotos de maneliști, vecin de palier cu teatrul
Clubul de manele din buricul târgului parcă ar fi scos dintr-un alt film. Discreția nu caracterizează deloc acel club select, asta pentru că zgomotul maneliștilor face ca această comunitate să fie vizibilă mai mult decât trebuie. Ironia face ca maneliștii să fie gard în gard cu teatrul. 



4. Se sparg semințe, se chiuie, se strigă si se aruncă cu ambalaje mai ceva ca la meciurile de fotbal din ligile inferioare
Publicul băcăuan care vine să urmărească un spectacol la teatru este în mare parte acceptabil. Theaterstock este un eveniment neconvențional și pe lângă piesele susținute în săli de spectacol,  presupune și spectacole în stradă, la care orice meltean are acces gratuit și-și poate manifesta ofurile exact ca la meciurile FCM Bacăului. Am văzut multă lume care spărgea semințe fără nicio ezitare în zonele de desfășurare a spectacolelor și pe bănci, cetățeni care nu au fost sancționați de către polițiști în niciun fel. Chiuiturile și fluierăturile nu au lipsit nici ele din arsenalul publicului băcăuan.


Astfel de lucruri rușinoase nu au voie să se întâmple. Nu de alta, dar sunt în joc niște bani publici și imaginea tuturor băcăuanilor până la urmă. Un astfel de festival strânge lume din toată țara, iar gafele edililor au reușit să contribuie la etichetele care se pun deseori pe cei din zona Moldovei și anume: puturoși, neglijenți, bădărani, maneliști. Și apoi ne mai ofuscăm pentru că suntem băgați în aceeași oală cu toții...

1 comentarii:

E un inceput, trebuie apreciat efortul organizatorilor, un pas inainte!...Cat priveste autoritatile?!...Cati bani dau Ei pe cultura?! Doar daca pot scoate ceva prin buzunarul celalalt...oamenii, masele...cand nivelul lor educational se va ridica atunci vom avea o comunitate pregatita sa digere actul de cultura!

Reply

Trimiteți un comentariu