Andi Miron

Despre piesele de la Selecția Națională Eurovision 2016

E oficial! Au început parlamentările pe tema Eurovisionului, în care am onoarea să-mi bag și eu nasul în calitate de urmăritor al show-ului, de fan al muzicii.  Primul contact cu Eurovisionul l-am avut prin 2000, adică la vârsta de 5 ani, pe vremea când Monica Anghel și Marcel Pavel reprezentau România în acest concurs. De atunci, îl urmăresc anual și pot spune că ediția din acest an se anunță destul de slăbuță.

Cine sunt finaliștii aleși pe sprânceană și cum sună piesele? Am ascultat piesele selectate de către juriu pentru finala Selecției Naționale Eurovision 2015. Nu o dată, ci de mai multe ori (pe cele mai bune le-am pus pe repeat) pe fiecare în parte.  Iată ce a ieșit după scanare:

Vanotek feat. The Code & Georgian - I’m coming home (play) - Este o piesă de radio comercial și  cam atât, care mă uimește pentru faptul că a fost admisă în concurs. Cred că este o premieră ca o piesă cu 3 versuri să ajungă în finala Eurovision. Într-adevăr, are un sound plăcut și din ce am observat în online, este una dintre cele mai apreciate piese din concurs, de către puști.


Jukebox - Come on everybody (play) - O bălmăjeală în romgleză de neluat în serios, însă numai bună de ascultat la beție, pentru cei care o au cu alcoolul.

M I H A I - Paradisio (play) - Băiatul acesta a apărut ca un talent și a ajuns să fie perceput drept un măscărici, deși pare să aibă o părere foarte bună despre el însuși. Nu cred că va câștiga, deși este de departe cea mai populară și controversată apariție din concurs. O popularitate în crescendo nu înseamnă și o imagine pozitivă, implicit multe voturi. Piesa lui Trăistariu cred că e perfectă de pus lui Mickey Mouse să danseze pe ea la petrecerile aniversare pentru preșcolari, ori bună de folosit la spectacolele de teatru pentru copii.

Ovidiu Anton - Moment of silence (play) - Foarte talentat și ambițios băiatul acesta. Își face singur muzica și textul, se află la cea de a cincea participare la Eurovision și de fiecare dată s-a prezentat onorabil. Anul trecut a luat locul 3, având una dintre cele mai bune piese din concurs. Ei bine, în acest an chiar are cea mai bună piesă din concurs.  Acest veteran al Eurovisionului cântă foarte bine live și se vede că este foarte pasionat de ceea ce face. Nu știu ce show va avea, însă până în momentul de față, pot afirma că nu m-aș supăra dacă Ovidiu Anton ar fi reprezentantul României la Stockholm.

Mihai Băjinaru - Never too late (play) - Îl cunosc personal și mă bucură prezența sa în acest concurs. Este un artist cu multă școală și experiență în domeniu, multe concerte și premii la activ. Poate că l-ați văzut și voi la TV, căci a avut apariții sporadice pe la diverse show-uri de televiziune. Este unul dintre cei mai compleți artiști din concurs, dacă nu cel mai complet. Îmi place piesa cu care a intrat în concurs, însă chiar dacă sună bine, consider că străinii nu prea s-ar îngrămădi să o voteze. Mi-aș dori ca Mihai să revină din nou în 2017, însă cu o piesă care să se plieze mai bine pe acest spectacol.


Florena - Behind the shadows (play) - O altă piesă de radio, însă nu atât de comercială precum cea a celor de la Vanotek. A... Și are și versuri. Sună bine, îmi place, fanii Eurovision o apreciază, dar la fel ca în cazul lui Mihai Băjinaru, nu cred că este o piesă care ar putea strânge voturi de la prietenii europeni.

Dream Walkers - Let it shine (play) - Somnifer natural, ori hit de Magic FM. Nu-i rea piesa, dar băieții au cam încurcat concursul. 

Doru Todoruț feat. Irina Baianț - The Voice (play) - Cea mai populară formulă din concurs și ce-i drept, artiștii cunoscuți maselor au cam dat bir cu fugiții de data asta... Irina este soprană, are o voce superbă, dar piesa este ciudată. Evident, nu mai ciudată decât cea a lui Trăistariu. E mai puțin ciudată și mai digerabilă. Și apropo, piesa începe abia de pe la minutul 2.20. 

Irina Popa - Lasă-mă, eu te las (play) - Vocea tipei mi se pare ''WOW'', iar refrenul sună excelent. Deși versurile sunt mediocre, mi se pare una dintre cele mai bune piese din concurs.  Cotez această piesă cu șanse mici la podium și dacă ar fi să câștige, în afară de moldoveni, cu cred că cei din afară s-ar grăbi prea tare să o voteze, chiar dacă Legend și Timberlake ar fi baking vocals.

Hayley Evetts - Brand new day (play) - Piesa aceasta îmi dă impresia că a fost scoasă din genericul unui serial american al anilor '90. Alți oameni care au încurcat concursul, cotați cu șanse 0.

Andra Olteanu - Nai, nai (play- De ce ''nai, nai'' și nu ''măi, măi''? În fine, trecem peste asta... O altă persoană care probabil s-a înscris la Eurovision la impulsurile familiei, prietenilor, ori pur și simplu a fost încercare din care s-a gândit că nu are nimic de pierdut. Evident că nu-și are locul în concurs piesa, judecând din punct de vedere calitativ. A fost acceptată tocmai pentru a exista diversitate. Și pentru că tot e o piesă comercială de radio, e cu mult peste rateurile lui Adrian Sînă, genul de om care cade dintr-o groapă în alta. 

Xandra - Superhuman (play) - Cea mai bună piesă comercială din concurs. Ușurică, ritmată, digerabilă. 

Într-un final...

Piese bune

1. Ovidiu Anton
2. Xandra
3. Florena
4. Mihai Băjinaru
5. Irina Popa
_________________________
Mediocre

6. Dream Walkers
7. Vanotek
8. Irina Baianț

_________________________
Slabe

96. Andra Olteanu
97. Hayley Evetts
98. Mihai Trăistariu
99. Jukebox

Trimiteți un comentariu