Andi Miron

Autoironia, un ''must have'' al campaniilor electorale din 2016

Deși oficial, nu suntem în campanie electorală, candidații la alegerile locale au început promovarea în online, distribuirea pliantelor, expunerea bannerelor și a mesh-urilor prin oraș, de aproximativ două luni de zile. În speranța că cetățenii vor uita de toate răutățile pe care le-au făcut cei care au condus până acum, la nivel local și nu numai, staff-urile de campanie a unor formațiuni politice preferă să adopte o strategie de promovare prin care-și propun crearea unei imagini șăgalnice a candidaților.

Nici măcar trei luni nu au trecut din anul în curs și deja politicienii adoptă noul trend în marketing-ul electoral, autoironia. Deși se dorește a fi niște campanii hazlii, devin de fapt penibile, dar fix ceea ce trebuie pentru a deveni virale. Punct ochit, punct lovit. Dacă Cristian Petrescu de la Mișcarea Populară își face campanie folosindu-se de viralul cu ''Cheamă-l pe Cristi'', nu se putea să nu se găsească cineva cu care să se ia la întrecere în ceea ce privește conceptul de campanie. PSDistul Gabriel Mutu vine cu corturi înșirate și bannere agățate prin București, inscripționate cu sloganul ''Ai o problemă? Vorbește cu Mutu''.

Pe lângă Cristian Popescu și Gabriel Mutu, vi-l amintesc pe Marius Crăcea, care prin ianuarie anunța într-o conferință de presă că-și caută iubită. Par niște anomalii la prima vedere, dar au ajuns trend-uri. Este abia începutul totuși, 2016 este an electoral, cu alegeri locale în vară și alegeri parlamentare în toamnă. 
Așteptați-vă să vedeți cât mai multe fețe noi și cât mai multe campanii care să aducă cu ''Cheamă-l pe Cristi'' sau chiar cu ''Elena Udrea - Bună pentru România (2014)''.


Trimiteți un comentariu