Andi Miron

Bobonete, omul care-mi alungă pofta de mâncare

Societatea românească a devenit din ce în ce mai preocupată de adoptarea unui stil de viață cât mai echilibrat, iar brandurile fac reclame la produse toxice, folosind figuri scârboase. E ca nuca în perete, știu.

Dacă ar trebui să fac o reclamă pentru un produs alimentar, cu siguranță m-aș gândi că din reclama respectivă nu ar trebui să lipsească un gras, cu atât mai mult dacă vorbim despre junk food. Ce e mai simplu decât să asociezi grăsimea dintr-un burger cu o bucată de grăsime bipedă? Trecând peste această analogie, personal, aș mai sta un pic să mă gândesc și nu aș face o astfel de asociere, oricât de mare ar fi gabaritul individului și implicit, oricât de bun prieten ar fi cu mâncarea. 

Iată două exemple de spoturi publicitare în care actorul din reclamă este un gras, exemplul perfect al unui stil de viață nesănătos, care promovează niște produse la fel de nesănătoase. Mihai Bobonete este protagonistul, un personaj care este pe val din punct de vedere al notorietății, fiind cunoscut mai ales în rândul copiilor și a celor care urmăresc serialul cu idioți de pe TV.

Primul spot publicitar face parte din campania celor de la Mc Donald's, un brand cu buget uriaș, care își permite să dea pe TV, la foc automat spoturile. Mâncarea de la McDonald's este gustoasă, dar e moarte curată, asta nemaifiind un secret de mult timp. Mâncând constant de la McDonald's, poți spune că mori încet și plăcut. Deși mâncarea arată bine în fotografii, iar în realitate altfel, Bobonete, personajul care ne invită la cârnăciori oltenești și la McMici, din punctul meu de vedere este unul scârbos. Atunci când aud numele lui Bobonete, în minte îmi apare personajul pe care îl joacă în serialul binecunoscut (nu că în realitate ar fi mai cizelat...). Un personaj care pe lângă aspectul fizic dizgrațios, ceea ce îl face și mai scârbos este comportamentul personajului pe care îl joacă. Într-adevăr, Bobonete ar putea fi folosit ca studiu de caz, eventual disecat, în cadrul unui studiu privitor la junk-food-uri sau ar putea fi imaginea unei campanii care ar dori să apere drepturile grașilor; nicidecum să fie omul care să mă convingă că merită să scot niște bani din buzunar pentru a băga niște chimicale în propriul organism.



A doua reclamă este biscuiții și stixurile Croco. Cum se face că Bobonete mănâncă doar mâncare sănătoasă și arată atât de bine? Secretul său, poate că gătește cu tigaia magică... Al doilea spot reușește cu brio să contureze scârboșenia personajului, care pare să se fi simțit ca peștele în apă în acest context.



Cred că uneori, brand-urile acționează instinctiv, crezând că grașii sporesc pofta de mâncare. 
Pentru mine, Bobonete reprezintă modelul perfect ce reușește să-mi mențină repulsia față de Mc Donald's, respectiv față de covrigeii și stixurile de la Croco. Ce să mai discutăm... Bobonete îmi alungă pofta de mâncare. 

Trimiteți un comentariu