Andi Miron

Atenție la agenția fantomă de PR, EnTourage Communications!

Pentru a-și câștiga existența, unii speculează legislația, păcălind oameni prin intermediul agențiilor - fantomă de modele - despre care am mai scris; mai nou, se găsesc și agenții de PR fantomă, care reușesc să păcălească oameni cu business-uri și tineri ce-și doresc să muncească în zona de PR. Una dintre aceste agenții se numește ,,enTourage Communications".

enTourage Communications este o firmă fantomă de PR și organizare de evenimente, al cărei CEO, manager, copywriter, art director, account, media planner, social media director, web designer și probabil și contabil, este Dorina Ene. Nu cred că ați mai auzit de această agenție, cu atât mai mult de Dorina Ene. Nici eu nu auzisem, până să fiu contactat de către ea, pentru colaborare. 

Eram la începutul anului 2 de facultate, curios și foarte entuziasmat în urma ofertei primite. Îmi imaginam că voi face parte din echipa unui departament și că acea colaborare în zona de PR, ar fi putut reprezenta o rampă de lansare în acest domeniu pentru mine. Vești proaste, Andi, mi-am spus la scurt timp în gând. Interviul a avut loc între patru ochi, într-o cafenea din București. Aflasem la acel interviu caraghios cu domnișoara CEO, că agenția își desfășura activitatea de câțiva ani și că în ciuda descrierii pompoase, în care pe site era scris că ,,enTourage este o echipă de profesioniști", în care prezentarea firmei și a serviciilor era scrisă la persoana I plural, enTourage avea un singur angajat. Da, acel anagajat era Dorina Ene. Bineînțeles, nu avea nici sediu, punct de lucru. Aflând toate aceste vești, entuziasmul începuse să îmi scadă și nu pentru că Dorina Ene era cu câteva numere mai mari decât acea Dorina Ene dichisită și fit, care-mi scria pe mail.

Am continuat să sper totuși, ba chiar am luat colaboratori pentru internship, care au plecat cu același gust amar, din aceleași motive ca mine.

Colaborarea s-a încheiat rapid. Noi, studenții, primeam zilnic, de la domnișoara CEO, niște task-uri care numai a activitate de PR nu aduceau. Toată activitatea de PR din cadrul firmei fantomă presupunea scrierea de advertoriale la aceleași produse - saltele și scaune, pentru același client.  Advertorialele erau trimise către redactorii unor site-uri miloși, ce le postau gratuit.

IQ Ads scrie aici gratuit despre domnișoara piaristă și a ei campanie vaginală. Evident, este un text prin care echipa IQ Ads se amuză copios pe seama campaniei Dorinei Ene. Să fii ingrat, e una. Dar să fii și modest mobilat, e prea de tot...

Pagina de Facebook enTourage Communications conține review-uri cu 5 stele și aprecieri de pe conturi false.





Dorina Ene, cel mai probabil face și acum PR din dormitorul propriu (sau a altcuiva) sau în cel mai bun caz, de prin bodegi. Și în prezent, pe site-ul oficial enTourage se vorbește despre agenție, ca despre o mare familie fericită, cu ,,strategii de media și PR, dezvoltare și implementare de strategii Social Media, dezvoltare și implementare de evenimente (lansări de produse și servicii, conferințe de presă, petreceri corporate), dezvoltare website-uri, design materiale publicitare". Ce să mai discutăm?! EnTourage le face pe toate, la fel de bine cum le face și Țața Margareta care vinde flori la Piața Obor. De asemenea, tema site-ului este neactualizată.





Cred că este foarte important să discutăm despre astfel de cazuri, pentru că din ce în ce mai mulți oameni de afaceri încep să descopere cât de important este PR-ul și pentru asta, apelează la agenții. Unii au nenorocul de a da peste niște impostori sau nepricepuți, pierzând bani și timp. Atât clienții, cât și tinerii care-și caută un loc de muncă în PR trebuie să cerceteze bine înainte, pentru a vedea cu cine au de a face. Un research superficial nu este de ajuns și un proces în instanță - în cazuri extreme nu reprezintă mereu soluția ideală de soluționare a problemei. Studenții, dornici de implicare, de a-și adăuga în CV niște activități, sunt entuziaști, dar și ușor de manipulat. 

Pentru mine, această întâmplare a fost ca o lecție, ce m-a făcut să fiu și mai atent la detalii.

Trimiteți un comentariu