Andi Miron

Iohannis, prietenul studenților #bezeauaElectorală

Nu doar românii își aleg liderii politici bazându-se de cele mai multe ori pe niște motive stupide și evazive: carisma, culoarea pielii sau starea civilă a candidatului. În România, Klaus Iohannis nu a câștigat alegerile prezidențiale pentru că ar fi vreun orator desăvârșit sau vreun om ce și-ar fi strâns averea într-un mod cinstit, ba din contră. Iohannis nu a reușit să facă față dezbaterilor televizate, fiind un sac de box. După ce în primul tur, Victor Ponta l-a zdrobit pe Klaus Iohannis, având 10 procente înaintea actualului președinte, situația s-a întors pe dos în turul al doilea, pe baza manipulărilor mediatice și a unui val anti-Ponta, manifestat pe rețelele sociale.

În turul al doilea, dacă Ponta avea să se lupte cu un salam, Ponta tot pierdea. Iohannis a avut niște oameni de publicitate și de comunicare buni în spate, care i-au făcut salamului o campanie cu un mesaj puternic, foarte bine promovat în online. Cum tinerii care au reușit să-l facă președinte în turul al doilea pe Iohannis, au reprezentat o masă plină de superficialitate, noua generație votantă ușor de manipulat, o mare parte a acestor tineri au crezut în mesajul ,,Ne-am luat țara înapoi" și ironia face că unii chiar mai cred și astăzi în această inepție. La acea vreme s-au făcut multe campanii anti-Ponta sau anti-Mickey Mouse, propaganda anti-Ponta din presă le-a susținut, salamul de Sibiu reușind să câștige astfel alegerile.

PR-ul a plecat de la americani, iar cel mai bun exemplu de produs de PR este Barack Obama. Obama este considerat mai mult un produs de PR decât un președinte, ceea ce l-a și făcut să rămână cu o cotă de încrede destul de ridicată. Staff-ul lui Iohannis demonstrează în continuare și asta încă din campania prezidențială, că poate să împacheteze ceva gol, într-un mod ingenios. O nou exemplu se referă la mișcarea de PR din ziua de miercuri. Urmând modelul Obama - președintele ,,cool", mereu aproape de oameni, Iohannis - neînzestrat cu carisma americanului, s-a întânit la discuție cu studenții din Iași, într-un mediu neconvențional, într-o cafenea din oraș. Întânirea a avut scop drept ascultarea ofurilor tinerilor de câtre președinte, lucruri pe care acesta deja le cunoștea foarte bine. 

Așadar, Iohannis s-a întâlnit cu studenții ca să discute despre nimic. Băile de mulțime nu mai prind ca altădată, acum poate doar în rândul unui anumit tip de public, în timp ce PR-ul făcut cu cap, prinde teren. Foarte bună mișcarea de PR a staff-ului președintelui Iohannis, din care celelalte partide ar trebui să învețe.


2 comentarii

"Cafeneaua literara"...veche si asta dar funcțională! Networking targetat

Reply

"Cafeneaua literara"...veche si asta dar funcțională! Networking targetat.

Reply

Trimiteți un comentariu